6 Şubat 2019 Çarşamba

İçki Matarası

Başkan Trump, Amerika'da iş yaratmak için ticaret Savaşı nargile başlattığını söyledi. Ancak, ABD'de binlerce işçi istihdam eden yabancı otomobil üreticileri, tarifelerin, bu savaştaki ana silahın, işleri her yerden Çin'e kaydırmaya zorlayıp zorlamayacağını ölçüyorlar.

Carmakers'ın erken umutları, serbest ticareti destekleyen Kongre Cumhuriyetçilerinin Bay Trump'ı kısıtlayabileceğini umuyor. Bunun yerine, üreticiler tedarik zincirlerini bozacak ve şirketlerin genişleyeceği ve nerede kesileceği ile ilgili hesaplamalarını değiştirecek uzun süren bir çatışma dönemi için giriyorlar.

Amerika Birleşik Devletleri'nden en büyük otomobil ihracatçısı olan BMW, popüler X3 spor yardımcı aracının bazı üretimini zaten taşıdı — bir zamanlar pipo Spartanburg, S. C.-Shenyang, Çin'de bir fabrikaya. Analistler Alman otomobil üreticisinin daha büyük X5'in bazı üretimini de hareket ettirmesini bekliyorlar.

Üretimi kaydırarak, BMW, büyük Amerikan fabrikalarıyla yabancı otomobil üreticilerini ensnared olan ABD'den ithal edilen otomobillerde Çin'in cezalandırıcı tarifelerini önleyebilir. Ayrıca, Bay Trump, ithal edilen araçları ve parçaları vergi tehdidini takip ederse, BMW'yi izole edebilir, bu da Birleşik Devletler'de otomobil inşa etme maliyetini daha da artıracak ve yurtdışında satacak bir harekettir.

Çin hükümeti genişleme teşvik ediyor. BMW'nin bir Çin Ortak girişimindeki hissesini yüzde 50'den yüzde 75'e, BMW'nin binek otomobil üreticilerine bu tür ortak girişimlerde daha büyük kazıklar vermek isteyen bir politikadan yararlanmasını sağlayan yabancı bir otomobil üreticisi için eşi benzeri görülmemiş bir çoğunluk payı artırmasına izin veriyor.

Güney Carolina'daki iş liderleri ve yabancı otomobil üreticilerine bağlı diğer alanlar alarm kaydediyor. En azından, gelecekteki modeller için oluşturulacak işlerin Amerika Birleşik Devletleri'nden çıkıp çıkmayacağını merak ediyorlar. En kötü korkuları mı? sigara tabakası Spartanburg gibi yerlerde işçiler işleri kalmamak görebiliyordu.

“Bir büyük endişe,” dedi H. David Britt, bir üyenin Spartanburg County Konseyi geçen ay belirmeden önce, Senato Finans Komitesi için uyarmak tehdidi tarifelerini oluşturduğu Güney Carolina ekonomisi.

” Sadece BMW değil, " dedi Bay Britt, spartanburg'dan telefonla söyledi. "BMW için üreten tedarikçilerden her biri.”

Sonra da Online komplolar geldi.
BMW’s chief executive, Harald Krüger, with the Communist Party secretary of Liaoning Province, Chen Qiufa, during a signing ceremony for a new assembly plant in China this month.
Credit

BMW'nin Genel Müdürü Harald Krüger, Liaoning Eyaleti Komünist Partisi Sekreteri Chen Qiufa ile birlikte, bu ay Çin'de yeni bir montaj tesisi için bir imza töreni zippo çakmak düzenledi.KrediNorihiko Shirouzu/Reuters
Ticaret Savaşı'nın etkileri zaten Güney Carolina'da hissediliyor.

SPARTANBURG'DAKİ BMW'nin üretimi Eylül ayında bir yıl önceki yıla kıyasla yüzde 6 oranında azaldı. Şirket, sahip olduğunu operasyonlarda Spartanburg beri 1994 ve istihdam 10.000 orada bahsedilen ticaret gerginlikler veren bir kar uyarı geçen ay.

Çin BMW için büyük ve karlı bir pazar. Ancak ithal arabalarda yüzde 40 misilleme tarifeleri, Çin'de x5s maliyetini keskin bir şekilde artırdı. Şirket, kısmen Güney Carolina'da inşa edilmiş ve Tayland'da bitirilmiş arabalarla Çin'de bazı talebi karşılayarak tarifelerin bazılarını etek edebildi.

BMW Çin'de yatırımlarını hızlandırıyor. Shenyang operasyonlarını genişletmek ve önümüzdeki birkaç yıl içinde 5.000 işçi kiralamak için 3.4 milyar dolar harcayacağını açıkladı. Orada faaliyet gösteren iki fabrika sonunda üretilen otomobil sayısında, dünyanın en büyük fabrikası olan SPARTANBURG'U aşabilir.

BMW temsilcileri, şirketin Spartanburg'dan en karlı modellerinden biri olan x5'in üretimine karar vermediğini vurguluyor. Ancak bir sözcüsü Saskia Essbauer şunları söyledi: "üretim her zaman pazarı takip ediyor. Doğal olarak bir şirket olarak biz talep nerede üretmek için bir ilgi var.”

Diğerleri BMW'nin liderliğini takip ediyor. Büyük bir Alman otomobil endüstrisi tedarikçisi olan ZF, son zamanlarda X5 ve diğer BMW modellerinde kullanılan yayınlar üretmek için Çin'de bir fabrika inşa edeceğini söyledi.

ZF sözcüsü Christoph Horn,” felsefemiz müşterilerimize uyuyoruz ve müşterilerimize bize ihtiyaç duydukları yere hizmet ediyoruz " dedi.

Diğer yabancı otomobil şirketleri benzer değerlendirmeler yapmak zorunda kalacaklar. Mercedes-Benz, alabama'daki büyük bir fabrikada yaklaşık 4.000 işçi istihdam ediyor. Çin'in Zhejiang Geely Holdinglerine ait İsveçli otomobil üreticisi Volvo, Haziran ayında Güney Carolina'da bir bitki açtı. Volvo, eyalette 1,500 kişi kiralamayı planlıyor.

Mercedes otomobillerini Tuscaloosa, Ala'daki bir fabrikadan Çin'e ihraç eden Daimler., ticaret gerilimlerinin satışlarını incittiği konusunda uyardı. Perşembe günü içki matarası gazetecilerle yapılan bir görüşmede, baş mali görevli Bodo Uebber, şirketin tarifelerin etkisini karşılamanın yollarını Gözden geçirdiğini ve bu da müşteriler ve bayiler için daha yüksek fiyatlar anlamına geldiğini söyledi.

Subscribe to With Interest
Catch up and prep for the week ahead with this newsletter of the most important business insights, delivered Sundays.

KAYDOLMAK
Bay Uebber, Daimler'in "şu anda normal olarak Çin'e teslim edildiğini" söyledi."Üretim hattındaki Olası değişiklikler hakkında sordu," diğer alternatiflere bakıyoruz, ancak bir şey söylemek için çok erken.”

Orada da işaretler ticaret savaş olabilir kıvrım yatırım ile Volvo yeni fabrikasında Charleston, S. C. şirket olmayabilir kiralama gibi birçok insan orada planlandığı gibi, Anders Gustafsson, yönetim sorumlu Volvo, Amerika Birleşik Devletleri, söyledi Detroit Bürosu web sitesi bu ay.