11 Mart 2019 Pazartesi

Sigara Sarma Makinesi

ADDİS ABABA, Etiyopya-en az 35 ülkeden yolcuları nargile olan bir jetliner, etiyopya'nın başkentinden ayrıldıktan kısa bir süre sonra Pazar günü çöktü, gemide 157 kişiyi öldürdü ve kazaya katılan yeni uçak modeli ile ilgili endişeleri yeniledi, popüler Boeing 737 Max 8.

İyi havalarda ve net görünürlükle Addis Ababa'dan kalktıktan sonra, Etiyopya Havayolları Flightradar24 tarafından yayınlanan uçuş verilerine göre, Nairobi, Kenya için bağlı olan 302 numaralı uçuş, istikrarlı bir hızda yükselmek için mücadele etti. Pilot bir imdat çağrısı gönderdi ve havaalanına dönmek için temizlendi, Bole International, havayolu CEO'su gazetecilere verdiği demeçte.

Ama uçak-Ekim ayında Endonezya'da aşağı gitti aynı Boeing modeli, gemide tüm 189 kişi öldü-kalkıştan altı dakika sonra hava trafik kontrolörleri ile temas kaybetti. Daha sonra başkentin güneydoğusundaki bir kasaba olan Bishoftu yakınlarındaki yere düştü.

Etiyopya Havayolları Genel Müdürü Tewolde GebreMariam, havacılık uzmanları arasında güvenlik konusunda sağlam bir üne sahip olan ve Afrika genelinde hava yolculuğunu kolaylaştırmak için çabalarının bir parçası olarak büyük bir genişlemenin ortasında olan” bu aşamada hiçbir şeyi ekarte edemeyiz " dedi.

Çarpışma alanındaki geniş, dumanlı kraterden zippo çakmak gelen görüntüler acımasız bir tablo ortaya çıkardı. İşçiler bir kamyona siyah gövde torbaları yüklerken, Uçak parçaları ve uçuştan çeşitli eşyalar — Etiyopya Havayolları logolu sigara, ayakkabı, peçeteler-alanda mayınları vardı.


Doğu Afrika'daki en yoğun başkentlerden ikisi arasında iki saatlik bir servis olan 302 uçuşu, en az dört kıtadan yolcu taşıyordu. Ölüler arasında 32 Kenyalı, 18 Kanadalı, dokuz Etiyopyalı, her biri Amerika Birleşik Devletleri, Çin ve İtalya'dan sekiz kişi ve İngiltere'den yedi kişi yer aldı. Fransız Dışişleri Bakanlığı vatandaşlarının dokuz gemiye olduğunu söyledi.

Yolcuların ayrıca Pazartesi günü başlaması planlanan bir hafta boyunca Birleşmiş Milletler Çevre Meclisi için Nairobi'ye seyahat eden delegeleri de içerdikleri bildirildi.

[Daha fazla mağdur olduğu ve onlar kim hakkında okuyun.]

Kazanın nedeni belirsiz olsa da, felaket, Boeing'in en hızlı satan uçaklarından biri olan 737 Max 8'in güvenliği hakkında daha fazla şüphe uyandırıyor.

Kasım ayında Etiyopya havayollarına teslim edilen uçak, Endonezya'nın başkenti Jakarta'dan ayrıldıktan birkaç dakika sonra geçen Ekim ayında Java Denizi'ne pipo dalmış olan Aslan hava uçağı gibi yeniydi.

Flightradar24 tarafından Twitter'da yayınlanan verilere göre, 302 uçuş iyi havalarda havalandı, ancak dikey hızı kalkıştan hemen sonra kararsız hale geldi ve çılgınca dalgalandı . Uçuşun ilk üç dakikasında, dikey hız saatte dakikada sıfır feet'den 1,472 ila eksi 1,920 feet arasında değişiyordu — tırmanış sırasında olağandışı.

Flightradar24 sözcüsü Ian Petchenik, Pazar günü bir e-postada” kalkış sırasında, sürekli pozitif dikey hız göstergelerini bekleyecek " dedi.
Aslan hava kazası da kalkıştan birkaç dakika sonra çöktü ve mürettebat havaalanına dönmek için izin istedi sonra bir uçak dahil. Lion Air pilotları uçağı artan sigara sarma makinesi tutmak için mücadele etti, jetin burnu 11 dakikalık uçuş sırasında iki düzine kez tehlikeli bir şekilde aşağı doğru zorladı.