20 Mart 2019 Çarşamba

Zippo Çakmak

Birçok uzman MCAS ilk kazasında bir rol oynamıştır nargile inanıyoruz. Ancak Max jetleri uçmaya devam etti, Boeing, düzenleyiciler ve pilotların uçakların suçlanmanın ötesinde olduğunu yansıtıyordu.

Ancak Boeing geçen hafta neredeyse aynı koşullarda başka bir jet çöktüğünde bir krize itildi. Boeing'in en yeni jet, en iyi Satıcısı, şimdi topraklanmış; havayolları tazminat talep ediyor; ve maksimum uçakların iadesi için net bir zaman çizelgesi yok.

Ve geniş kapsamlı etkilere sahip olabilecek bir gelişmede, Kanada havacılık regülatörü, Ulaştırma Bakanı Marc Garneau, Pazartesi günü gazetecilere verdiği demeçte, 737 Max'in Amerikan sertifikasının doğrulanmasını gözden geçiriyor.

Bay Garneau,” hiçbir şeyi değiştirmeyebiliriz, ancak şu anda bunu gözden geçirmek iyi bir fikir olduğunu düşünüyoruz " dedi.

Federal Havacılık İdaresi 2017'de 737 Max 8'i onayladı ve önemli bir soru şu anda Boeing çalışanlarının sertifikasyon sürecinde oynadığı rol.

F. A. A. uzun süredir yeni uçakları onaylamaya yardımcı olmak için designees olarak bilinen dış uzmanlara dayanıyordu ve 2005 yılında Boeing gibi uçak üreticilerinin kendi çalışanlarını yeni modelleri onaylamaya yardımcı olmak için ajans adına hareket etmeleri için seçebileceği bir program kurdu.

Program, F. A. a.'nin sınırlı kaynaklarını en önemli işe odaklamasına izin vermek içindir, ancak eleştirmenler uçak üreticilerinin kendi düzenleyicileri olarak hizmet etmesine izin verip vermediğini sorguladılar.

Bay Garneau, Kanada hükümetinin, normal prosedür olduğu gibi, Boeing'in F. A. A. sertifikasyonundan bağımsız olarak uçakların yazılımına yaptığı değişiklikleri de inceleyeceğini söyledi.

Kanada'nın F. A. a.'nin uçakların belgelendirilmesi  konusunda şüpheleri olduğu önerisi geçen haftadan itibaren önemli bir değişikliktir. Bay Garneau, zippo çakmak Çarşamba günü Max serisi uçaklarını Kanada gökyüzünden yasakladığını duyurduğunda, F. A. a.'nin profesyonelliğini de övdü.